2016. április 12.

Jamie McGuire - Gyönyörű tévedés

HANGULAT                                MOLY                                        2015

"A függetlenségét szenvedélyesen védelmező Camille Camlin, becenevén Cami boldogan hagyta a háta mögött a gyermekkorát, mielőtt az véget ért volna. Dolgozik, amióta megszerezte a jogosítványt, és a főiskola első éve óta albérletben lakik. Most a Red Doorban pultos, és a munkán meg főiskolai óráin kívül nincs másra ideje. Trenton Maddox az Eastern Állami Egyetem koronázatlan királya volt, aki már középiskolásként egyetemista lányokkal járt. A barátai irigyelték, a nők be akarták törni, de miután egy tragikus baleset fenekestől felforgatta az életét, Trenton otthagyta az egyetemet, hogy megbirkózzon iszonyatos lelkifurdalásával. Tizennyolc hónappal később Trenton otthon lakik özvegy édesapjával és egy helyi tetováló szalonban vállal munkát, hogy fizetni tudja a számlákat. Amikor már azt hiszi, hogy az élet visszazökkent a megszokott kerékvágásba, a szeme megakad a Red Doorban egyedül üldögélő Camin. A lány hisz abban, hogy sikerül szigorúan plátói szinten tartania a Trentonhoz fűződő friss barátságát. De amikor egy Maddox fiú szerelmes lesz, az örökre szól – még akkor is, ha esetleg Cami miatt hullik szét a már így is szétforgácsolódott családja."

Már nagyon régóta olvasom Jamie könyveit, valamiért megfogtak. Azon az ominózus erdélyi kiruccanáson olvastam el a Gyönyörű sorscsapás részeit, a Sötétség és Fény angyalait is ugyanígy imádom, de még a Maddox sorozatba nem kóstoltam bele... idáig.

Cami vacillál azon, mit kezdjen a barátjával, aki már többedik alkalommal mondja le a találkozót vele. Azt érzi, T.J.-nél csak a második helyet foglalja el, a munka lesz a fiúnál az első mindig is, de mit kezdhet ezzel? Nem akar vele szakítani, inkább barátnőjének segít egyengetni az útját két fiú között, és emellett Cobyt, az öccsét is próbálja kihúzni a szarból, ahova keveredett. Nem elég, hogy a szülei és az egész családja pipa rá, mivel keveset látogat haza, mindezt a munkára fogva. A csaposi munka mellett még egyetemre is bejár, írja a beadandókat, dolgozatokat, mint egy rendes diák. Kérdezheti az ember, hogy van erre ideje, és tulajdonképpen én is kíváncsi vagyok rá. 
Többedik alkalommal Trenton Maddox jelenik meg a szórakozóhelyen, ahol dolgozik, a Redben. Testvérei és a barátnője, Ray is megpróbálják távol tartani tőle a rá kissé nyomuló Trentont, aki úgy tesz, mintha nem ismerné a lányt, pedig ez távol áll az igazságtól. 
Másnap Cami kicsit kótyagos fejjel ébred, hát igen, így jár az, aki bulizik, és kicsit többet iszik a kelleténél. Megadja egy random idegennek, ez esetben Trentonnak a telefonszámát. Persze a fiú kap az alkalmon, ír is a lánynak, hiszen nőből van, Trenton meg pasiból... Cami többször is megpróbálja kitenni a szárét, de mikor a fiú egy kislánnyal állít be, miszerint megígérte Olive-nak, hogy a Csirke Joe-ba mennek miután Cami felöltözött... Nem képes nemet mondani a kis tündérkének. Aljas módon Trenton így próbál csajozni, de ezek szerint hatásosan. Khm, pro tipp fiúknak.
A lány se ismerné be magának, de egyre jobban megkedveli Trentet, pedig tudja, hogy jobb lenne a Maddox fiúktól menekülni... Cami kénytelen másodállást vállalni, mire a fiú felajánlja neki a tetoválószalont, ahol ő is dolgozik, mivel a főnök szerint kell egy szexi recepciós. A lány el is vállalja, kell a pénz, hogy ki tudja segíteni a testvérét.
Bár nem sok bonyodalom volt szerintem ebben a könyvben, leginkább Cami érzéseit követhetjük figyelemmel, meg ahogy Trentonnal összemelegedik, majd mindezt feladja, mikor T. J. repülőjegyet vált neki. Talán ez a könyv fordulópontja. Gondoljuk rögtön, hogy nem lesz ezentúl hosszú életű a kapcsolat, de ezzel Cami akkor is megbántja Trentet, aki talán soha nem bocsájt meg. Bár tudjuk, hogy megfog... De eközben a lány egy nagy titkot hordoz magával, ami az egész történetet végigkíséri, és aminek köze van T. J.-hez is.
De mi az?
Tetszett a történetben, hogy a Gyönyörű sorscsapás-ban történetekkel párhuzamosan szól a sztori
Camiról és Trentonról, és a köztük alakuló dolgokról. Néha-néha megjelent Travis is, említés esett Abbyről is, így a régi szereplőiket sem hagytuk hátra, akiket abban a sorozatban megismertünk.
De ha ezt már így elárultam, valami rájöhettek, ha olvastátok a fentebb említett példányt...

Spoilert tartalmaz!

Mégpedig, hogy a két könyv csattanója megegyezik, bár talán azt az esetet annyira nem írja le Jamie annyira, mint a Gyönyörű sorscsapásban. Talán, ha jobban belegondolok, a csattanó az utolsó mondat, amin még nekem is elakadt a lélegzetem, és még mindig nem tudtam ezen továbbjutni.
Na de, mi van még eközött?
A B.D. tetőpontja az a bizonyos tűzjelenet, ami engem személy szerint így, hogy olvastam már, ebben a kötetben annyira nem ért váratlanul, mint a fent említettben, ott teljességgel bőgtem. Tudjuk, hogy Trenton magára hagyja Abbyt a tűzben, de persze mindannyian élve kijutnak. Eltelik ezután pár nap, mire a mi történetünk fordulópontja is elérkezne.
Az élet visszaáll a régi kerékvágásába, de valaki megjelenik. T.J. pff, megint ő...
Megkeresi Camit, amiből már nem egy probléma adódott a történet során. A fiú meg akarja csókolni, de persze a lány elhúzódik, de attól még valakinek kevernie kell a szart, ezért Bishop, aki sokszor csak említés szerűen jelenik meg a történetben, most bele kell nyúlnia a két szerelmes életébe. Beköpi Tentnek, hogy látta T.J.-vel Camit, mire persze a fiú kiakad, hogy mi az már, hogy az a gerinctelen alak meg akarja csókolni az ő barátnőjét, ami lényegében jogos is, bár a kiakadásának a mértéke már kevésbé. Összevesznek Camivel, aki beszáll a kocsijába, Trent pedig követi, de ekkor jön a katasztrófa. Egy részeg alkesz, aki mindent elront, persze, ilyenkor a rendőrök nincsenek a színhelyen, hogy leállítsák a fazont, aki így belemegy Cami kocsijába.
A következő jelenet pedig már a kórházban történik. Trent becipelte a lányt a közeli kórházba, miközben az ő karja is két helyen el volt törve. Ez aztán a szerelem, minden sebet begyógyít, trolololo.
Caminek viszont látogatója akadt, mégpedig T.J. Az irritáló ex-pasi. Beszélgetek, de nem sokkal később a lány mellett alvó Trent is felkel, és megpillantja az alakot. Ekkor néhány furcsa mondat következik, amit elsőre az ember nem ért meg. Egy párszor elolvastam ezeket a sorokat, mert nem tudtam felfogni, mire értik, azt hittem, valamit kihagytam az olvasás közben, vagy nem fogtam fel, vagy valami, de nem, már a harmadik átfutásnál sem találtam olyat, ami ezekre a kérdésekre válasz lenne...
Aztán a fiú eltűnik, Cami egy pillantást vesz Trent gipszére, megjelenik egy ápolónő, és már csak fél oldal van a könyvből, de már nagyon várjuk, mégis mi az a nagy titok, amit a lány eddig őrizgetett.
Végignézi a gipszre firkantott neveket, azt írja: elidőzik T.J. nevén.
Aztán megkapjuk a hirtelen választ: Thomas James Maddox.
És minden világossá válik. Amiket mondott Cami Trentnek, amiket a végén Trent mondott T.J.-nek... Minden értelmet nyer, és csak azt tátogom, hogy ne.ne.ne.ne. omájgás. 

Karakterek:
Cami: Gyűlik a lista azokról a női karakterekről, akiket bírok, és természetesen őt is ráírom. Már az első pár oldalnál megkedveltem, a céljaiért, ahogy viszonyul a dolgokhoz... Egyszóval mindenért. Próbál segíteni mindenkinek, ami szerintem egy nagyon jó erény. Nem azt keresi, ami neki lenne a jó, hanem ami a barátjainak meg a családjának, legalábbis annak egy részének.
Trenton: Oké, akkor most épkézláb, összefüggő mondatokban.
Kövezzetek meg, de valamiért Trent szimpatikusabb volt, mint Travis. A fiatalabb Maddoxot is imádtam, hiszen ő Travis Maddox! De Trenton valamiért jobban megfogott. Talán a kedvességével, azokkal, amiket az életben el akar érni, de ez lehet, azért van, mert idősebb, mint a testvére.
T.J.: Igen, tudom, inkább a második rész után mondjak róla véleményt, és rengetegen lesznek hirtelen Sherlockok csak hogy elvágják a torkomat, de nekem itt a srác egyáltalán nem volt szimpi. Önző dögnek tűnt, aki ráadásul munkamániás, de mikor arra kerül a sor, hogy elengedje a lányt, még utána is megy, nem hagyva, hogy járja az útját. Szerintem tisztára olyan, mint amilyennek magát leírja egy alkalommal. Milyen lesz a következő részben? Meglátjuk... Talán egy másik arcát ismerhetem meg.

A borító...
Oké, melyik? Mivel kettő van, de bevallom, egyikről sem tudok rosszat mondani. Kezdem a kékkel, talán ez azért jobban sikerült, bár lehet, hogy azért gondolom ezt, mert ez embermentes. Egy páva tollait ábrázolja, ami szerintem jó választás volt. És ugyanez a motívum megjelenik a másik borítón is. Az egyetlen negatívum nekem itt, a tévedés szó színe. Piros. A kéken így kicsit vakítóan hat, ha nagyon nem fehérrel akarták megcsinálni, akkor a legjobb lett volna, ha egy másik zöldes-kék árnyalatot választanak, de a többi, főleg a betűtípus... eszméletlen.
A másikon jól megcsinálták, hogy ne látszódjon a lány arca, a színek is passzolnak, de az egész olyan furcsán hat. De attól még tetszik, legalábbis a második részénél sokkal jobb, de majd arra máskor...

Egyszóval...
Egy nagyszerű könyv volt, gyorsan olvasható, mert a történet úgy hozza, hogy alig lehet letenni, csak ha nagyon muszáj. Jamie McGuire könyv, persze, hogy tetszett!

Oldalszám: 362
Kiadó: Maxim

Kedvenc karakter: Trenton Maddox

Kedvenc idézet: 
"Csávába kerültem. Nagy, katasztrofális, Maddox-csávába."
- Cami Camlin 

Kérdéseim olvasás utánra:
- Te kit választanál? Az első szerelmedet vagy a személyt, akivel boldognak érzed magad?
- Hiszel abban, hogy valaki neked is ki van rendelve? Hogy van, akit neked teremtettek?
- Khm Trenton vs. Travis Maddox csatában ki állna nálad nyerésre? :D Döntetlen nincs :D


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon tetszett ez a kritika is, a könyvet pedig nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, imádom Jamie McGuire írásait, és a Maddox fiúk... Ahw :3

      Törlés