2016. április 10.

Suzanne Selfors - Mentsük meg Júliát!

HANGULAT                                MOLY                                        2009


"Két Júlia, egyformán kétségbeesve… Kaland, szerep, szerelem a Broadwayn és Veronában. A tizenhét éves Mimi Wallingfordnak olyan élete van, amiről a legtöbb lány csak álmodhat: főszerepet játszik a családja színházában a Broadwayn a Rómeó és Júliában. Ám a színészkedés nem az álma. Mimi azért küzd, hogy inkább orvosi egyetemre járhasson. A tizennégy éves Capulet Júlia magányosan éldegél – házi őrizetre ítélte a háborúskodás, amely a Montague-k és a Capuletek között dúl, vaskezű anyja pedig férjhez akarja adni. Bármit hajlandó megtenni, hogy elkerülje a házasságot, akár azt hazudja, hogy rémes fekély van a fenekén, akár veszélyesebb kalandra vállalkozik. A Rómeó és Júlia utolsó előadása előtt Mimi valóban elmenekül: a szívtipró rocksztár Troy Summerrel, serdülő lányok bálványával együtt varázslatos módon Shakespeare Veronájába csöppen. Amikor megismeri az igazi Júliát nem akarja tovább tétlenül nézni, hogy a története tragikus véget érjen. De mi lesz, ha megváltoztatja a világ leghíresebb szerelmi történetét? Visszajutnak-e valaha Troyjal a New York-i Broadwayre? A hideg rázza Troytól. Megtalálja Veronában az igazit?"

Nem is tudom megmondani, hogy milyen régen szemezgetek már ezzel a könyvvel, és most elérkezett az idő, hogy elolvassam. És nem bántam meg! 

Mimi unja már, hogy világszerte csak úgy emlegetik, mint a nagy Adelaide Wallingford dédunokája. Szeretne kitörni a végeláthatatlan színpadi szerepekből, ráadásul még a lámpalázzal is meg kell küzdenie minden egyes előadás előtt. Szerencséjére, vagy épp szerencsétlenségére, ő kapta a főszerepet Shakespeare: Rómeó és Júlia előadásában, partnere pedig nem más, mint a tinibálvány, aki minden nap más lánnyal randizik, a csodás Troy Summer. 
Egyszer viszont meggondolatlanul kíván, összekap az anyukájával, mert ő nem engedi, hogy Mimi az álmait kövesse, és orvos legyen. Inkább ráerőlteti a sajátját, és a színház problémáival zaklatja. Azt gondolja, bárcsak elmehetne onnan, bárcsak ne kéne az anyja döntéseit követnie.
Ekkor hirtelen egy másik világban terem...
A Montague-k területén találja magát a kis Júlia-ruhájában, ami nem szerencsés, tudni illik a Capulet család nagy ellensége nekik. Benvolio és Rómeó segít neki eljutni a Capulet birtokra. Ekkor úgy látszik a dolog, mintha egy párhuzamos R&J történetbe csöppentünk volna. Mintha az események Mimi és Benvolio vonzalmára alapulna az egész. Na de később meglátjuk, hogy nem így van ez...
A manhattani lány hamar összebarátkozik Júliával, sőt az eredeti Capulet meg is osztja a jövevénnyel a problémáit. Nem akar hozzámenni Párishoz. A 16. századba csöppentünk, ahol még a szülők általi házasság van érvényben, így Mimi próbál segíteni Júliának elriasztani a kérőt. Mindenféle röhejes dolgokat találnak ki, amin jókat mosolyogtam. Végül maradnak az egyszerű, de hatásos "bűzös lehelet"-módszernél, ami látszólag beválik, és elüldözik Párist. De mit szól ehhez Lady Capulet? Nem örül, az biztos, mikor meghallja a hírt. Sőt, Mimit kiüldözi a városból, viszont menekülőfélben egy ismerős dalt hall. Troy. A két főhős együtt küzd meg a Capulet embereivel, persze segítséggel. Az átírt drámában Rómeó, Benvolio és Lőrinc atya is mellük állnak, pártfogolják a jövevényeket. 
De a dolgok nem úgy alakulnak, mint azt már Shakespeare már egyszer megírta. 
A dolgok eldurvulnak, mihamarabbi megoldás szükséges. 
A visszajutás lebeg a fiatalok szeme előtt, de közben Mimi segíteni akar újdonsült barátnőjének, Júliának is. Jön a jól ismert varázsital, Mercutio halála, Tybalt megölése, aztán a menekülés. 
De a szerelmesek mehetnek a saját útjukon? Megmenekülnek? 
És mi lesz Mimivel és Troyjal? Hogy juthatnak haza a 400 évvel későbbi időkbe? 

Karakterek:
Mimi: Valahogy magamat találtam meg benne. Céltudatos egyéniség, de elnyomás alatt van valami által, és így nem teheti azt, amit szeretne, de küzd érte, ami nagyon becsülendő. Végül viszont hős lesz, megváltoztatja a jól ismert dráma végkimenetelét, és mindenkinek elhozza a várva várt boldogságot.
Troy: Nekem valamiért bejönnek az ilyen flegma, nőcsábász karakterek, de Troy nem nőtt a szívemhez. Várható volt az érzelmeiben a fordulat, így nem lepődtem meg. Aranyos srác, kicsit nagy egóval, de nem művelt különösebben semmit a lelki világommal. 
Júlia: Egy másik Júliát ismerhettünk meg itt, mint amit a drámában olvashatunk, vagy a filmben láthatunk. Itt nem egy szende kislány jelenik meg, inkább egy kamasz, aki harcol a céljaiért, és mindent bevet azért, hogy elérje azokat. Inkább a mai tinédzserek karaktere uralkodott rajta, ami tetszett, de mégsem volt hű ahhoz a Capulet Júliához, akit Shakespeare megalkotott. 
Rómeó: Ő nem kavart különösebben sok vizet. Siránkozott sokat, ami viszont nem a mai pubertás korú fiúkra vall. Valahogy a két főszereplő Rómeó és Júlia) két másik stílusban jelenik meg, ami kissé zavaró. Legyen akkor vagy hű az alap karakterhez, vagy ne... De az hogy az egyik igen a másik nem, az kicsit.. furcsa.

Borító: 
Nincs különösebb gondom vele. Illik a történethez, bár ezeket a közeli képeket nem nagyon szeretem, de a készítők tudják... Megjelenhetett volna rajta simán a R&J-ből ismert er- kély jelenet. Én sokkal jobban el tudnám úgy képzelni. Kék ég, lelógó növények. Kicsit hangulatosabb lenne. De ez sem rossz. A lány a rágólufival átadja Mimi karakterét. Viszont az a napszemüveg már nagyon erőltetett, az már felesleges. A betűtípus tetszetős, a többi minden jó! 

Összességében:
Egy pörgős történet, főként azoknak ajánlom, akik szeretik az olyan kortárt műveket, amik egy korábbi művet vesznek alapul. lsd.: Shakespeare - Rómeó és Júlia. 
Nem lett a kedvenc történetem, de hamar végeztem vele, szinte magukat lapoztatták az oldalak. Semmiképpen sem bántam meg!

Oldalszám: 292
Kiadó: Könyvmolyképző

Kedvenc karakter: Mimi Wallingford

Kedvenc idézet:


"- Vinni? Engem? Nézd, haver, keress magadnak egy másik Capulet asszonyt, akit molesztálhatsz! Nekem nincs szükségem a segítségedre."
~  Mimi Wallingford

Kérdéseim olvasás utánra:
- Te melyik családhoz tartoznál, ha a Rómeó és Júliában szerepelnél?
- Mit gondolsz Lady Capuletről? Én a végén teljesen azt hittem, hogy végre jó útra tért, aztán puff..
- Te milyen varázseszköz segítségével repítetted volna oda Mimit és Troyt?

Jó volt, tetszett, megérdemli az 5 csillagot

6 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon jó lett a kritika élvezet volt olvasni!

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy itt is hallok erről a könyvről, nem sok helyen találkoztam vele. én magam is egy antikváriumban bukkantam rá, de nem bántam meg 💗
    és akkor a kérdések:
    1. egyértelműen Montagu, nem bírnám ki, hogy a Capuleteknél mindent a hárpia, Júlia anyja irányít... meg hát a Montaguknál van Benvolio is 😍
    én annyira csalódott voltam mikor az az incidens volt Benvolioval, én mikor a musicalt láttam akkor is ő volt a kedvencem, de végül úgy döntöttem, megbocsátok neki, mert végülis elkerülhetetlen volt az összetűzés Mimivel a páf 100 év különbség miatt, én attól szerethetem :D
    2. utálom, de hát azért mégse... neki is megvan az oka, hogy ilyen, és látszott a végén, szereti a lányát tényleg. de én is teljesen bedőltem annak az álnok kígyónak 😐
    3.én meg voltam elégedve a hamus üvegcsével :D 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én úgyszintén örültem neki, mikor végre rávettem magam a kikölcsönzésére. :)

      Törlés
  3. De jó, hogy itt is hallok erről a könyvről, nem sok helyen találkoztam vele. én magam is egy antikváriumban bukkantam rá, de nem bántam meg 💗
    és akkor a kérdések:
    1. egyértelműen Montagu, nem bírnám ki, hogy a Capuleteknél mindent a hárpia, Júlia anyja irányít... meg hát a Montaguknál van Benvolio is 😍
    én annyira csalódott voltam mikor az az incidens volt Benvolioval, én mikor a musicalt láttam akkor is ő volt a kedvencem, de végül úgy döntöttem, megbocsátok neki, mert végülis elkerülhetetlen volt az összetűzés Mimivel a páf 100 év különbség miatt, én attól szerethetem :D
    2. utálom, de hát azért mégse... neki is megvan az oka, hogy ilyen, és látszott a végén, szereti a lányát tényleg. de én is teljesen bedőltem annak az álnok kígyónak 😐
    3.én meg voltam elégedve a hamus üvegcsével :D 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, mostanában én is tapasztaltam, hogy az antikváriumok jó helyek :D
      Köszönöm, hogy írtál *-*

      Törlés