2016. június 2.

Anna Banks - Triton

HANGULAT                                MOLY                                         2015

"Emma éppen most jött rá, hogy édesanyja egy réges régen eltűnt Poszeidón hercegnő, és az a tény megrengeti identitását. Félvérként az emberi világban különcnek és bogarasnak tartják, a Szirének között pedig utálat tárgya, ugyanis törvényeik szerint a félvérek által megérdemelt sors a halál. Ha még ez nem lenne elég gond, édesanyja feltűnése a Szirének világában egymás ellen fordítja a két királyságot, Poszeidónt és Tritont. Vajon Emmának most mit kellene tennie? Teljesítse Galen kérését, azaz legyen biztonságban és reménykedjen a legjobbakban? Avagy érdemes lenne felvállalnia önmaga felfedésének kockázatát- és az ajándékáét-, olyan emberek életét mentve meg így, akiket sosem ismert?"

A Poszeidón ott fejeződött be, hogy rájönnek, Emma anyja igazából a halottnak hitt Nália, aki nem más, mint Galén bátyjának jegyese, ráadásul a Poszeidón-ház hercegnője. Már zavarosan kezdődik. 
A fiú és legjobb barátja, Tóraf az óceán mélyére úsznak, hogy értesítsék Gromot Náliáról, viszont a nő nem hiszi el, amit mondanak neki. A paranoia úrrá lesz rajta, és még pisztolyt is ránt ennek érdekében. Hát az biztos, hogy nem egy mindennapi anyuka. Képes lenne örökké mozgásban élni az életét egy félreértés miatt. Ugyanis azzal ellentétben, amit ő hitt, Grom igenis él és virul. Talán az első száz oldal után abba is lehetne hagyni a történetet, mindenki boldog lenne, már csak egy apró bökkenő lenne a fiatalok életében, de hát azt áthidalhatják, ha egyszerűen a szárazföldön maradnak. 
De kedves olvasó, most figyelj, hiszen a bonyodalmak még csak itt kezdődnek. 
Ugyanis a király, Grom már párosodott egy másik női szirénnel, akiről az egész nép azt hiszi, hogy megvan benne Poszeidón tehetsége, miszerint képes irányítani a vízi élőlényeket. De ez az egész csak humbuk. Összeesküvés történt az uralkodó-családok ellen, mégpedig elé durva. 
Gromnak fel kell bontania a párosodást, különben... Galénnak kell elvennie szerelmének édesanyját. Talán mégsem kapna happy endet főhőseink? Nem azért shippeljük őket, hogy ne kapjanak! 
A megvesztegetett nép egy része azt állítja, hogy a Náliának bemutatott szirén nem  Poszeidón hercegnő, ami botrányt okoz egész Sziréniában. 
A problémákat orvosolni kell, de mégis sikerülni fog? Sőt, ha még a csalóra rá is bizonyítják az igazat, Galén és Emma még mindig nem lehetnek együtt... Egy szó: A törvény.

Ebben a kötetben is megmaradt Anna furcsa írásmódja, miszerint a fejezetek felváltva vannak E/1ben, Emma szemszögéből és E/3ban, amiben külső szemlélőként ismerhetjük meg Galén gondolatait. Őszintén, elgondolkodtam rajta, miért ez a megoldás született, de egyszerűen nem tudtam rá ésszerű magyarázatot adni, de talán így van rendben. Különleges és egyedi lesz ettől. Nem is beszélve arról, hogy még velem is, aki a mitológia elemeket nagyon szeretem, még így is az egyik kedvenc könyvsorozatommá tette. Nem mindennapi alaptörténet, szimpatikus főszereplő, vicces halas kifejezések, amik elképzelhetőek egy sellő szájából. (Guppikám. - Best becézés.)

Karakterek:
Emma: Meg kell mentenie egy egész országot: Sziréniát. El jött ez idő, hogy segítsen Galénnak, és mindent a helyére tegyen, megmutassa az egész népnek, hogy ő kapta Poszeidón tehetségét. Egy ambíciózus lány, aki mindent megtenne azokért, akiket szeret. 
Galén: Az utóbbi mondatom rá is érvényes. A legtöbb lánynak a rossz fiúk jönnek be. Nekem a szirének. Csak ismételni tudom magam. Hol van valami híres feltaláló mikor szükségünk lenne rá? Pff.. 
Tóraf: Esküszöm, egy pillanatra megállt bennem az ütő, és csak azt motyogtam magamban, hogy nem. Ő nem. Ő tuti nem. A vicces, kedves, szerelmetes Tóraf áruló lenne?

Borító:
Így elolvasva már értem, melyik jelenet lehet ábrázolva a borítón. Galén és Emma. Emma és Galén. Mégpedig az Epilógusban... :) 
Nekem tetszik, kicsit hullaszerű a két alak, ami lehet, hogy a kissé sápadtságuk miatt van, de amúgy egy ütős borító lett.

Összességében:
Életemben nem olvastam ilyen eszméletlen könyvsorozatot. Ha azt mondom: Sellők, mindenkinek a H2O jut eszébe. Naná, nekem is, hiszen lány vagyok. De most már egészen biztos, Galén settenkedik majd be olyankor a fejembe azzal a csábos kis vigyorával és féltő tekintetével. 
Jöjjön tehát a harmadik rész!


Oldalszám: 272
Kiadó: Maxim

Kedvenc karakter: Galén

Kedvenc idézetem: 

"Micsoda? Nem értem, amit mondanak. Do you speak English?"
~ Rachel


2 megjegyzés:

  1. Jaj de nagyon imádom ezt a könyvet! 😍 ♡
    Csak nekem az volt benne a furcsa, hogy elvileg trilógia, de már a 2. rész után minden elrendeződik, happy end és vége is lehetne...de ott van a 3. rész is. azt még nem olvastam, de remékem olyan jóm mint az első kettő ☆☆☆

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de szerintem mindegyik rész végén van egy kis megnyugvás, ha szabad így mondani, aztán viszont a harmadik rész tényleg más vizekre terel minket. Így elöljáróban csak annyit mondanék, hogy nekem tetszett :)

      Törlés