2018. február 3.

Hogyan olvasom Book Tag

Erre a tagre még Lexa drága hívott ki még azokból az időkből, mikor még a dinók futkároztak mindenhol, de végül csak elérkezett az a pont, hogy kitöltsem. Nagyon köszönöm a kihívást!


Hogy találsz új olvasnivalókra?

Általában molyon szoktam kutatgatni, kilesni, más tagok miket tesznek kívánság-, várólistára, és onnan válogatok. Esetleg facebookon szokott kidobni oldalak hirdetését, és mivel elég sok kiadó oldalát lájkolgatom, így azok szoktak néha megfogni, de legtöbbször az első lehetőség áll fenn.

Hogyan szeretted meg az olvasást?

Hát... Szerintem ez velem született. :D

Hogyan változott meg az ízlésed a könyvet iránt, ahogy egyre idősebb lettél?

Kezdjük ott, hogy alsóban is rengeteget olvastam, Tea és Geronimo Stilton könyveken éltem, azt reggeliztem, ebédeltem és vacsoráztam, uzsonnára meg volt a jó kis iskolatej, de mikor beiratkoztam a könyvtárba, hirtelen belecsöppentem több ezer, millió könyv közé, és hát lehetett válogatni azok közül. Talán úgy tudnám legjobban jellemezni a könyvek iránti ízlésemet, hogy melyik szekcióhoz megyek először a könyvtárban. Először a gyerekkönyvek részlegnél akadtam el, aztán mentem pár polccal tovább a young adultokhoz. Hatodikos koromban hatalmas Twilight-fangirl voltam, a könyveket is rengetegszer olvastam, nagyjából akkor kezdtem el a Vörös Pöttyös könyvek felé kacsintgatni, pár évvel később már Rubin Pöttyösöket fogtam a kezemben, aztán mostanában már a felnőtt irodalom részlegnél szoktam szétnézni az újdonságok és a frissen visszavitt kupacok után. Nemrég volt egy olyan időszakom, amikor a romantikus-erotikus regényeket faltam ezerrel, egyik váltotta a másikat, mostanában pedig inkább a felejthetetlen olvasmányokra hajtok, és azokat keresem.

Milyen gyakran vásárolsz könyveket?

Most következik az én confessionöm. Általában, amikor rossz a kedvem, arra egy új könyv mindig gyógyír. Szerintem lassan be kéne jelentkeznem egy anonim mániákus könyvvásárlók klubjába. Pár éve inkább kölcsönkértem, vagy könyvtári könyveket olvastam, de amióta megkaptam az első fizumat, azóta megállíthatatlan lettem ezen a téren. Oops. Szegény pénztárcám sokszor sír, hogy kong az ürességtől, a malacperselyem pedig anorexiás szegény. De amióta bookbloggerkedni kezdtem, és több kiadóval is állandó kontaktba kerültem, azóta a recenziós példányok is hozzátesznek a újdonságok számához.

Hogyan lettél Bookblogger?

Szerettem volna hasonló érdeklődési körű emberekkel megosztani a könyvélményeimet, amiket korábban csak a szüleim vagy közeli barátaim hallgattak. Ezzel akár molyoknak segíteni, felkarolni olyan regényeket is, amik nem kapnak akkora rivaldafényt, pedig megérdemelnék.  Korábban is ügyködtem blogspoton, de egészen 2015. október 29-éig saját történeteket írtam, aztán megismerkedtem valakivel, aki ajánlotta, hogy tárjam a nagyvilág elé a könyves élményeimet is.

Hogyan reagálsz, ha nem tetszett egy regény befejezése?

Még mindig megmaradt az a jó szokásom, hogy a legközelebb eső emberre zúdítom rá a könyvekkel kapcsolatos véleményemet, ha éppen egy befejezésről van szó, akkor is. Családtagjaim rendszeresen áldozatai ezeknek a kirohanásoknak, sokszor nem értik, miért sírok, bőgök és ölelem a párnámat, de lassan csak megszokják.

Milyen gyakran leszel annyira kíváncsi, hogy előrelapozol a könyvekben, hogy megtudd mi fog történni?

Bár az életben nem vagyok annyira türelmes típus, ha könyvről van szó, szeretek szépen lassan haladni a történetben, és majd megtudom, amit meg kell, amikor oda érek. Ez inkább csak arra ösztönöz, hogy olvassak még gyorsabban és ne merészeljem letenni az adott regényt. 

Kit szeretnél megjelölni?

Janka és Bree barátosnéimat hívnám ki a tagre, töltsétek ki ti is! Na meg persze, akinek éppen kedve van hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése