2017. november 1.

Kiera Cass - A Párválasztó

HANGULAT                                MOLY                                        2013

"Harmincöt ​lány. 
 Egy korona. 
Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. 

A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz küzdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna."

Annyi kedves emlékem kötődik ehhez a könyvhöz. Mikor elsőnek olvastam, nem bírtam letenni, olyan csodálatos volt, és két nap alatt az egész trilógiával végeztem. Az egyik legszebb könyves élményem ez a sorozat.
Kiera Cass egy hihetetlen csodát alkotott.
Egy kezemen már nem is tudom megszámolni, hányszor is olvastam már az eredeti trilógiát, de nemrégen a kezembe vettem a 4.-5. részt, és onnantól nem volt megállás, muszáj volt újra elővennem, hozzátenném, hogy végre a saját példányomat. Megunhatatlan érzés felnézni a könyvespolcomra, és látni a csodálatos sorozatot a lenyűgöző borítóival. 
Egyszerűen ez a könyv a legjobbat hozza ki az emberből. Olyan érzelmeket ad át, amit sok más regény egyáltalán nem. Annyi mindent magába foglal ez a 350 oldal, amit elhinni képtelen vagyok. Csodálatos, egyedi, humoros, romantikus, imádni való és megunhatatlan. 
Minden egyes olvasásnál újabb értelmet nyer a történet. 
"– És maga melyikért harcol?
 – Én tulajdonképpen tévedésből vagyok itt.
 – Tévedésből?
 – Igen. Valahogy úgy. Szóval, ez egy hosszú történet. És most… most itt vagyok. És nem harcolok. Az a tervem, hogy élvezem az ételt, amíg ki nem rúgnak innen." 
Mindig is a szívemhez közel álltak a Párválasztó kötetei, és ezer okot tudnék elsorolni, hogy éppen miért. America és Maxon kapcsolata annyira szép és csodálatos, na meg irigylésre méltó. Kinek kell a szőke herceg, ha itt van Maxon Schreave? Aki amúgy szőke és herceg is egyben, de értitek a lényeget. Nem lehet szavakba önteni, hogy mennyire elképesztő ez a könyv. Annyi mindent ad az olvasójának, tele van lelki tartalommal. America szála elmeséli, hogy milyen az, amikor egy tizenéves lány dolgozik meg a család napi betevőjéért, elmondja, milyen az éhezés, amikor nem minden fényes. A hangsúly nem a választáson, a szerelmi háromszögön van, hanem a lelki mondandóján. Milyen amikor összetörik a szív és hirtelen minden bonyolulttá lesz. Maxon pedig bemutatja, hogy nem minden fekete és fehér. 
Hihetetlen. Mindenkinek legalább egyszer el kell olvasnia... mert nem maradhat ki egy könyvmoly életéből. 
A könyv által az olvasó is mesebeli királylánynak érezheti magát, akire rátalál a hercege. Bálok, szép ruhák, ékszerek... 
Nem... Egyszerűen tényleg nem lehet szavakba önteni azt, amit ez iránt a könyv iránt érzek. Az egyik legcsodálatosabb regény, amit valaha is olvastam. Thanks, Kiera Cass, for writing this amazing story, which is the most unforgettable I've ever read. 
KEDVENC.

Karakterek:
America: Sokan nem érthetnek egyet velem, én mégis rettentően szeretem America Singer karakterét. Az az önfejű, bátor lány, aki ha a fejébe vesz valamit, arról nem tesz le. Egyben kedves és csodálatos, jószívű és humoros. Nem csodálom, hogy Maxon már az első pillanatban meglátta ezt rajta, és rabul ejtette a szívét. 
"– Ébredj fel, America, van számodra egy ajánlatom. – Az ébresztőórára sandítottam. Alig múlt reggel hét. Ami annyit tesz… hogy összesen öt órát töltöttem ágyban.
 – Az ajánlatod még egy kis alvásról szól? – motyogtam." 
Maxon: Maxon Schreave mindig is kiemelt helyet foglalt el a szívemben. Ő az egyik kedvenc férfi karakterem, mindig visszatalálok hozzá, és ez azért van, mert egy csodálatos ember is egyben. Nekem egyszerűen ő a tökéletes pasi. Remélem, egyszer én is megtalálom a saját Maxonom. 

Borító:
Egyszerűen csodálatos, mint maga a könyv. Imádom, lenyűgöző a ruha rajta, a lány is vörös hajú, mint America, így legalább látszik, hogy a készítője olvasta a művet. Vagy az írónő nem hagyta magát. Egy szó mint száz, egyszerűen imádom. Kész, nincs mese. 

Összességében:
Nekem ez A KÖNYV. 
Csodálatos, szívszorító, lélekig hatoló, mégis humoros és romantikus. Felejthetetlen és megunhatatlan olvasmány. Köszönöm, Kiera Cass, hogy megalkottad nekünk! 
Szavakhoz sem jutok, azt hiszem, megyek is olvasni, és folytatom Az Elittel a sorozatot. 
Mint az már a szavaimból kihallatszik, mindenkinek ajánlom, aki szereti a romantikus-disztópikus könyveket, ugyanis ez ennek a kategóriának a koronázatlan királynője. 

Oldalszám: 350
Kiadó: GABO

Kedvenc karakter: Maxon Schreave and America Singer
Kedvenc idézetek: 
"– Szerinted különleges képességnek számít az, hogy reggel sokáig tudok aludni? – faggattam apát habozva, mintha nem igazán tudnám eldönteni a választ.
 – Igen, azt feltétlenül tüntesd fel. És arról se feledkezz meg, hogy öt percen belül képes vagy legyűrni egy komplett ebédet – felelte. (…)
 – Jaj, ti ketten! Miért nem írod be egyszerűen csak azt, hogy micsoda barbár vagy!" 
*
 "– Figyelj ide, kiscicám. Akár nyersz, akár nem, számomra mindig hercegnő leszel.
 – Ó, apu!"

Miért nem lehet 6 csillagot adni?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése